FAQ

Home > FAQ

Moet ik mijn facturen opsturen?

Nee, bij ons verloopt alles elektronisch. Upload uw facturen via onze website (scan of foto) en klaar is kees. Indien u meer dan 10 facturen wilt overmaken, vragen wij u ons te contacteren via het call back formulier om u een aangepaste oplossing te bieden, kwestie van tijdsbesparing!

Wat als de factuur toch niet geïnd kan worden?

Indien uw klant uiteindelijk toch niet kan betalen, krijgt u geen rekening voorgeschoteld. De haalbaarheid van uw vordering wordt goed ingeschat. Indien toch zou blijken dat uw klant niet kan betalen, is uw risico op gerechtskosten verzekerd.

Ik heb onbetaalde facturen van particulieren. Kan ik hun geld ook innen?

Nee, de nieuwe procedure geldt enkel voor B2B-facturen en zorgt voor een snellere en goedkopere inning zonder via een rechtbank te passeren.

Hoe lang duurt het voor ik mijn geld krijg?

Debitum werkt exclusief samen met Go Solid, de enige dienstverlener waarbij u geen waarborg, voorschot of kosten betaalt aangezien u automatisch verzekerd bent voor het risico dat uw klant niet kan betalen. Uiterlijk binnen de 4 dagen na de aanvaarding van uw factuur gaat de gerechtsdeurwaarder ter plaatse om betaling te verzoeken en het dossier te bespreken. De helft van alle dossier wordt binnen de maand betaald. Na 2 maanden zijn al driekwart van de dossiers opgelost.

De relatie met mijn klanten is heel belangrijk. Kan dit mijn imago schaden?

Debitum werkt samen met Go Solid: een netwerk dat bestaat uit gerespecteerde gerechtsdeurwaarders, advocaten en een rechtsbijstandverzekeraar. Deze ervaren partners staan garant voor een professionele aanpak van uw dossier en een integere benadering van uw klant.

Ik twijfel of dit wel écht kosteloos is. Hoe kan dit?

Door een wetswijziging (juli 2016) is het mogelijk om uw onbetaalde en onbetwiste B2B-facturen te innen zonder tussenkomst van de rechtbank. Hierdoor is de invordering veel goedkoper en sneller geworden. Daarnaast zorgt de samenwerking met Go Solid ervoor dat uw risico op gerechtskosten automatisch is verzekerd in het geval dat uw klant toch niet kan betalen. Indien uw factuur alsnog betwist wordt (in amper 2% van de gevallen), stopt de administratieve procedure en kunnen er wel beperkte kosten aangerekend worden. Deze zijn via een klassieke procedure voor de rechtbank te recupereren.